کاربرگ اُ استثناء فارسی اول دبستانشماره 13

کاربرگ اُ استثناء فارسی اول دبستان – در تدریس نشانه ها در کتاب فارسی اول دبستان به کلماتی برخورد می کنیم که خواندنشان با نوشتن شان متفاوت است. کلماتی مانند: خورشید، تو، دو، نوک و … . برای آموزش این کلمات از روش های خاصی باید استفاده کرد. در تدریس نشانه هاي قبلی از روش بخش کردن و صداکشی استفاده می شده است اما این کلمات به کلمات استثناء معروف هستند و کلمات استثناء هم به هیچ عنوان بخش و صداکشی نمی شوند. برای آموزش این کلمات ابتدا، باید مفهوم استثنا را به زبانی ساده توضیح داد. سپس، از مثال‌های واضح و ملموس در کلمات آشنا استفاده کنید. مانند “او” و “تو”. این کلمات را بارها تلفظ کنید و از دانش آموزان بخواهید تفاوت این دو کلمه را بازگو کنند. از روش‌های بصری، مانند کارت‌های تصویری و نمایش فلش کارت‌ها با تلفظ صحیح، استفاده کنید. همچنین، تمرین‌های تکراری و بازی‌های کلاسی، مانند پیدا کردن کلماتی که “اُ” دارند، می‌تواند در تثبیت این مفهوم مؤثر باشد. در نهایت، باید صبور و پیوسته بود و با تکرار و تمرین به دانش‌آموزان کمک کرد تا این استثنا را درک کنند. زیرا همانطور که از اسمشان پیداست این کلمات از هیچ قاعده و قانون خاصی پیروی نمی کنند و فقط و فقط باید با تمرین و تکرار زیاد آنها را به خاطر سپرد. برای راحت تر شده این امر می توانید از کاربرگ اُ استثناء فارسی اول دبستان استفاده کنید. ما هر روزه کاربرگ های مختلفی در سایت قرار می دهیم اگر به دنبال نمونه سوالات بیشتری هستید، می توانید با مراجعه به بخش کمک آموزشی وب سایت دکتر سمیه رحمت به آنها دسترسی داشته باشید.

لینک دانلود فایل PDF باکیفیت در پایین صفحه
جعبه دانلود :
دانلود فایل pdf با دکمه مقابل